És jött az ötlet. A vasúti sín közel vízszintes. Itt a talajszinten van. A Pataknál már egy nagy töltésen. Tehát magasabban vagyunk, mint a Patak. Megkérdeztem Sarkadi Józsefet (volt állomásfőnök) merre lejt a vasúti pálya? 6 ezrelékkel (1Km-en 6 méter) lejtése van Nyaralótól a patak felé. Vagyis a szintkülönbség tőlünk a patakig = vasúti töltés magassága a patak felett + Kilométerenként 6 méter.
TEHÁT EGY TELJESEN HAGYOMÁNYOS LEJTÉSÜ ÁRKOT VAGY CSÖVET VEZETHETNÉNK A VASÚTI PÁLYA MELETT. Akár a belvíz szintjénél is mélyebben. A terület Maglódé, és a pálya környéke a vasúté. A MÁV-nak egyébként ezen a szakaszon belül van egy-két kisebb árka. Lehet, mindkét félnek közös érdeke lehetne egy ilyen árok. De ha a MÁV-nak nincs szüksége rá, akkor is ott a városi terület a pálya mellett.
Perényi Gábor vízügyi mérnök írásából pedig az derül ki, hogy a tervezett szennyvíztisztítónak kapóra jönne, ha a Pataknak nagyobb lenne a vízhozama. A nyaralói csapadék és belvíz jelentősen növelhetné a Patak vízhozamát.